17. Prevenció de Riscos Laborals


A càrrec de Adriana González

Enginyera tècnica superior en prevenció de riscos laborals. Pèrit judicial. Sòcia de la cooperativa Gespreven, SCCL, treballa a Qualipro Osona com tècnica de PRL en empreses de l’àmbit cultural: dansa, teatre, festivals de música i sobretot circ.


L’Adriana usa de referència el Manual de Seguretat d’Arts Escèniques de Ramon Rodríguez Roel i Francisco Díaz Cerrato, editat per Fremap, i el Manual de Riesgos Laborales en los Espectáculos en Vivo, editat per la Junta de Andalucía, per a llegir-los abans de la sessió.

En ells, hi ha tota la documentació de PRL per a Arts Escèniques. L’Adriana no porta apunts i senzillament es dedica a revisar aquests dos manuals amb un esquema molt clar:

  • D’on ve la llei de prevenció de riscos laborals
  • Modalitats preventives
  • Com ha de ser un contracte amb un Servei de prevenció de riscos laborals
  • Quines son les obligacions legals de l’empresa en quan a prevenció de riscos
  • Problemàtica en el sector d’arts escèniques
L’Adriana té gran experiència en PRL d’Arts Escèniques i va trufant les seves explicacions amb exemples i situacions que ella ha viscut de primera mà. 

Algú pregunta:

—Tota aquesta paperassa que s’ha d’emplenar, tot aquest protocol no serà per a que les empreses se’n rentin les mans? 

Resulta difícil rebatre aquest argument.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: