17. Prevenció de Riscos Laborals


A càrrec de Adriana González

Enginyera tècnica superior en prevenció de riscos laborals. Pèrit judicial. Sòcia de la cooperativa Gespreven, SCCL, treballa a Qualipro Osona com tècnica de PRL en empreses de l’àmbit cultural: dansa, teatre, festivals de música i sobretot circ.


L’Adriana usa de referència el Manual de Seguretat d’Arts Escèniques de Ramon Rodríguez Roel i Francisco Díaz Cerrato, editat per Fremap, i el Manual de Riesgos Laborales en los Espectáculos en Vivo, editat per la Junta de Andalucía, per a llegir-los abans de la sessió.

En ells, hi ha tota la documentació de PRL per a Arts Escèniques. L’Adriana no porta apunts i senzillament es dedica a revisar aquests dos manuals amb un esquema molt clar:

  • D’on ve la llei de prevenció de riscos laborals
  • Modalitats preventives
  • Com ha de ser un contracte amb un Servei de prevenció de riscos laborals
  • Quines son les obligacions legals de l’empresa en quan a prevenció de riscos
  • Problemàtica en el sector d’arts escèniques
L’Adriana té gran experiència en PRL d’Arts Escèniques i va trufant les seves explicacions amb exemples i situacions que ella ha viscut de primera mà. 

Algú pregunta:

—Tota aquesta paperassa que s’ha d’emplenar, tot aquest protocol no serà per a que les empreses se’n rentin les mans? 

Resulta difícil rebatre aquest argument.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: